ESTRAMON® must not be used in
– if you are hypersensitive (allergic) to estradiol or any of the other ingredients of ESTRAMON®
– if you have or suspected breast cancer that has occurred or has occurred before
– in other tumors whose growth is stimulated by the intake of certain female sex hormones (estrogens) (especially cancer of the uterine lining) or if this is suspected
– if you have bleeding from the vagina, the cause of which has not been clarified by your doctor
– in the case of excessive thickening of the uterine lining (endometrial hyperplasia) that is not treated
– in the case of existing or previous venous thromboembolic diseases (blood clots in the deep veins, pulmonary embolism)
– in the case of existing or recent arterial thromboembolic diseases (formation of blood clots in the arteries), e.g. sudden chest pain with chest tightness (angina pectoris), heart attack
– if you have acute liver disease or if you have had liver disease in the past, as long as important liver values have not returned to normal
– with porphyria (metabolic disease with a disturbance in the formation of the red blood pigment)
What do you need to consider before use?
Particular caution is required when using ESTRAMON®
The use of ESTRAMON® should only be started for the treatment of complaints that impair the quality of life. In any event, your doctor should carefully assess the benefits and risks of treatment at least once a year. Treatment should only be continued as long as the benefits outweigh the risks.
Medical examinations / check-ups
Before starting or restarting HRT, a complete record of all major illnesses in your history and those of close relatives should be carried out. The medical examination (including abdomen and chest) should be based on this record of medical history and the contraindications and warnings for this medicine.
Regular check-ups should be carried out during treatment, the frequency and type of which depend on your personal health situation.
Your doctor should explain what changes in your breasts to tell them. The investigations, i.a. X-rays of the breasts (mammography) should be carried out in accordance with current preventive practice and against the background of your personal health situation.
Situations that require special medical supervision
Close monitoring of your state of health is required if you have or have ever had one of the following situations or illnesses, or have worsened during pregnancy or previous hormone treatment. This also applies in the event that one of the diseases listed below occurs or worsens during the course of current hormone replacement therapy with ESTRAMON®.
The following diseases and risk factors must be taken into account:
Benign growths in the muscle layer of the uterus (uterine fibroids) or colonization of the lining of the uterus outside the uterus (endometriosis; see section? Excessive thickening of the uterine lining (endometrial hyperplasia)
– blood clots that have appeared in the blood vessels in the past (thromboembolism) or corresponding risk factors for this (see below)
– Risk factors for estrogen-dependent cancers, e.g. B. Incidence of breast cancer in close blood relatives (e.g. mother, grandmother, sisters)
– High blood pressure
– liver disease (e.g. benign tumor liver adenoma)
– Diabetes (diabetes mellitus) with or without involvement of the blood vessels
– gallstone disease
– migraines or (severe) headaches
– butterfly lichen (systemic lupus erythematosus, a certain autoimmune disease)
– History of excessive thickening of the lining of the womb (endometrial hyperplasia)
Seizures (epilepsy)
– asthma
– Stiffening of the connections between the auditory ossicles (otosclerosis)
Reasons for immediate discontinuation of therapy
Therapy must be discontinued in the event of contraindications and in the following situations:
– jaundice or worsening liver function
– significant increase in blood pressure
– new onset of migraine headaches
– pregnancy
Excessive thickening of the lining of the womb (endometrial hyperplasia)
If estrogens are used alone, i.e. without the addition of a progestogen (luteal hormone), by women with a uterus, the risk of excessive thickening of the uterine lining and uterine cancer increases. This risk increases with the duration of therapy.
ESTRAMON® darf nicht angewendet werden bei
– wenn Sie überempfindlich (allergisch) gegen Estradiol oder einen der sonstigen Bestandteile von ESTRAMON® sind
– bei bestehendem oder früher aufgetretenem Brustkrebs bzw. einem entsprechenden Verdacht
– bei anderen Tumoren, deren Wachstum durch Zufuhr bestimmter weiblicher Geschlechtshormone (Estrogene) angeregt wird (v. a. Krebs der Gebärmutterschleimhaut) oder einem entsprechenden Verdacht
– bei Blutungen aus der Scheide, deren Ursache vom Arzt nicht geklärt ist
– bei unbehandelter übermäßiger Verdickung der Gebärmutterschleimhaut (Endometriumhyperplasie)
– bei bestehenden oder früher aufgetretenen venösen thromboembolischen Erkrankungen (Blutgerinnselbildung in den tiefen Venen, Lungenembolie)
– bei bestehenden oder erst kurze Zeit zurückliegenden arteriellen thromboembolischen Erkrankungen (Blutgerinnselbildung in den Arterien), z.B. anfallsartig auftretenden Brustschmerzen mit Brustenge (Angina pectoris), Herzinfarkt
– bei akuter Lebererkrankung oder zurückliegenden Lebererkrankungen, solange sich wichtige Leberwerte nicht normalisiert haben
– bei Porphyrie (Stoffwechselerkrankung mit einer Störung der Bildung des roten Blutfarbstoffes)
Was müssen Sie vor dem Gebrauch beachten?
Besondere Vorsicht bei der Anwendung von ESTRAMON® ist erforderlich
Die Anwendung von ESTRAMON® sollte nur zur Behandlung solcher Beschwerden, welche die Lebensqualität beeinträchtigen, begonnen werden. In jedem Fall sollte Ihr Arzt mindestens einmal jährlich eine sorgfältige Abschätzung von Nutzen und Risiken der Behandlung vornehmen. Die Behandlung sollte nur so lange fortgeführt werden, wie der Nutzen die Risiken überwiegt.
Medizinische Untersuchungen/Kontrolluntersuchungen
Vor Beginn bzw. Wiederaufnahme einer Hormonersatztherapie sollte eine vollständige Erfassung aller wichtigen Krankheiten in Ihrer Vorgeschichte sowie bei nahen Verwandten durchgeführt werden. Die ärztliche Untersuchung (einschließlich Unterleib und Brust) sollte sich an dieser Erfassung der Krankengeschichte sowie den Gegenanzeigen und Warnhinweisen für dieses Arzneimittel orientieren.
Während der Behandlung sollten regelmäßige Kontrolluntersuchungen durchgeführt werden, die sich in Häufigkeit und Art nach Ihrer persönlichen Gesundheitssituation richten.
Ihr Arzt sollte Ihnen erläutern, welche Veränderungen Ihrer Brüste Sie ihm mitteilen müssen. Die Untersuchungen, u. a. Röntgenaufnahmen der Brüste (Mammographie), sollten entsprechend der gegenwärtig üblichen Vorsorgepraxis und vor dem Hintergrund Ihrer persönlichen Gesundheitssituation durchgeführt werden.
Situationen, die eine besondere ärztliche Überwachung erfordern
Eine engmaschige Überwachung Ihres Gesundheitszustandes ist erforderlich, wenn bei Ihnen eine der folgenden Situationen oder Erkrankungen vorliegt oder früher vorlag bzw. sich während einer Schwangerschaft oder einer zurückliegenden Hormonbehandlung verschlechtert hat. Dies gilt auch für den Fall, dass eine der nachfolgend genannten Erkrankungen im Laufe der aktuellen Hormonersatztherapie mit ESTRAMON® auftritt bzw. sich verschlechtert.
Folgende Erkrankungen bzw. Risikofaktoren sind zu beachten:
– gutartige Geschwülste in der Muskelschicht der Gebärmutter (Uterusmyome) oder Ansiedlung von Gebärmutterschleimhaut außerhalb der Gebärmutter (Endometriose; siehe Abschnitt ?Übermäßige Verdickung der Gebärmutterschleimhaut (Endometriumhyperplasie)
– in der Vergangenheit aufgetretene Blutgerinnsel in den Gefäßen (Thromboembolien) oder entsprechende Risikofaktoren hierfür (siehe unten)
– Risikofaktoren für estrogenabhängige Krebserkrankungen, z. B. Auftreten von Brustkrebs bei nahen Blutsverwandten (z. B. Mutter, Großmutter, Schwestern)
– Bluthochdruck
– Lebererkrankungen (z. B. gutartige Lebergeschwulst-Leberadenom)
– Zuckerkrankheit (Diabetes mellitus) mit oder ohne Beteiligung der Gefäße
– Gallensteinerkrankungen
– Migräne oder (schwere) Kopfschmerzen
– Schmetterlingsflechte (Systemischer Lupus erythematodes, eine bestimmte Autoimmunerkrankung)
– übermäßige Verdickung der Gebärmutterschleimhaut (Endometriumhyperplasie) in der Vorgeschichte
– Krampfanfälle (Epilepsie)
– Asthma
– Versteifung der Verbindungen zwischen den Gehörknöchelchen (Otosklerose)
Gründe für einen sofortigen Therapieabbruch
Die Therapie muss bei Auftreten von Gegenanzeigen sowie in den folgenden Situationen abgebrochen werden:
– Gelbsucht oder Verschlechterung der Leberfunktion
– deutliche Erhöhung des Blutdrucks
– neues Auftreten migräneartiger Kopfschmerzen
– Schwangerschaft
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for hormone replacement therapy of symptoms caused by a deficiency of the female sex hormone estrogen in women during and after menopause.
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