Application areas:
The drug is used in combination with other antineoplastic drugs in the chemotherapy of tumors:
Remission induction (initiation of treatment) and consolidation therapy (intensification of the initial treatment effect) in acute lymphoblastic leukemia (malignant disease of certain white blood cells).
Remission induction (initiation of treatment) in Hodgkin’s disease (certain lymph nodes).
Non-Hodgkin lymphomas (lymph tumors), depending on the histological type and the stage of the disease, also as monotherapy.
Chronic lymphocytic leukemia (malignant disease of certain white blood cells) after failure of standard therapy (chlorambucil / prednisone).
Remission induction (initiation of treatment) in plasmacytoma (malignant disease of certain antibody-producing cells in the bone marrow) in combination with prednisone.
Adjuvant (supportive) therapy of breast cancer (mammary gland tumor) after removal of the tumor or mastectomy (surgical removal of the breast).
Palliative (soothing) therapy for advanced breast cancer (breast tumor).
Advanced ovarian cancer (ovarian tumor).
Small cell lung carcinoma (tumor of the bronchi).
Rhabdomyosarcoma (swelling of the striated muscles) in childhood.
Ewing’s sarcoma (special form of bone tumors).
Osteosarcoma (bone tumor).
Neuroblastoma (swelling from immature nerve cells).
The preparation is also indicated for the following indications:
Conditioning (“preparation”) prior to allogeneic bone marrow transplantation (transfer of bone marrow from another donor)
severe aplastic anemia (a special form of anemia) as monotherapy or in combination with anti-thymocyte globulin,
acute myeloid and acute lymphoblastic leukemia (malignant disease of certain white blood cells) in all disease stages in combination with whole-body radiation or busulfan,
Chronic myeloid leukemia (malignant disease of certain white blood cells) in all stages of the disease in combination with whole-body radiation or busulfan.
Threatening “autoimmune diseases”: Severe, progressive forms of lupus nephritis and Wegener’s granulomatosis.
Notes on conditioning before allogeneic bone marrow transplantation:
The indication for bone marrow transplantation and thus for the preceding conditioning therapy with the preparation depends on a complex constellation of factors and must be made individually. The main factors that can be mentioned here are the stage of the disease, prognosis (risk group), the type and success of previous treatments of the underlying disease, the age and general condition of the patient, and the availability of a suitable bone marrow donor.
Special hint:
If cystitis with micro- or macrohematuria occurs during treatment with the preparation, therapy should be discontinued until normalization occurs.
Contraindication
The drug must not be used in
known hypersensitivity to cyclophosphamide or any of the other ingredients.
severe impairment of bone marrow function (especially in patients who have previously been treated with cytostatic and / or radiotherapy)
Inflammation of the bladder (cystitis)
Obstruction of urine flow
florid infections.
General contraindications for carrying out an allogeneic bone marrow transplant, such as an upper age limit of 50 – 60 years, contamination of the bone marrow by metastases from malignant (epithelial) tumors and lack of identity of the HLA system in the intended donor in chronic myeloid leukemia must be initiated with the Carefully clarified with the preparation.
Because of the porphyrogenic effects of cyclophosphamide, caution should be exercised in the treatment of patients with acute porphyria.
Always use the medicine exactly as your doctor has told you. Please ask your doctor or pharmacist if you are not sure.
The attending physician decides on the duration of the application or the intervals. They are directed i.a. according to the indication, the combination chemotherapy plan used, the laboratory parameters, the patient’s condition and the recovery of the blood count.
Anwendungsgebiete:
Das Arzneimittel wird in Kombination mit weiteren antineoplastisch wirksamen Arzneimitteln bei der Chemotherapie von Tumoren verwendet:
Remissionsinduktion (Behandlungseinleitung) und Konsolidierungstherapie (Verstärkung des anfänglichen Behandlungseffekts) bei akuter lymphatischer Leukämie (bösartige Erkrankung bestimmter weißer Blutzellen).
Remissionsinduktion (Behandlungseinleitung) bei Morbus Hodgkin (bestimmte Lymphgeschwulst).
Non-Hodgkin-Lymphome (Lymphgeschwülste) in Abhängigkeit vom histologischen Typ und vom Krankheitsstadium auch als Monotherapie.
Chronische lymphatische Leukämie (bösartige Erkrankung bestimmter weißer Blutzellen) nach Versagen der Standardtherapie (Chlorambucil/Prednison).
Remissionsinduktion (Behandlungseinleitung) bei Plasmozytom (bösartige Erkrankung bestimmter Antikörper-produzierender Zellen im Knochenmark) in Kombination mit Prednison.
Adjuvante (unterstützende) Therapie des Mammakarzinoms (Brustdrüsentumor) nach Entfernung des Tumors beziehungsweise Mastektomie (operative Entfernung der Brust).
Palliative (lindernde) Therapie des fortgeschrittenen Mammakarzinoms (Brustdrüsentumor).
Fortgeschrittenes Ovarialkarzinom (Eierstocktumor).
Kleinzelliges Bronchialkarzinom (Tumor der Bronchien).
Rhabdomyosarkom (Geschwulst der quergestreiften Muskulatur) im Kindesalter.
Ewing-Sarkom (spezielle Form der Knochentumore).
Osteosarkom (Knochentumor).
Neuroblastom (Geschwulst aus nicht ausgereiften Nervenzellen).
Weiterhin ist das Präparat bei folgenden Indikationen angezeigt:
Konditionierung („Vorbereitung”) vor allogener Knochenmarkstransplantation (Übertragung von Knochenmark von einem anderen Spender) bei
schwerer aplastischer Anämie (besondere Form der Blutarmut) als Monotherapie oder in Kombination mit Anti-Thymozyten-Globulin,
akuter myeloischer und akuter lymphoblastischer Leukämie (bösartige Erkrankung bestimmter weißer Blutzellen) in allen Krankheitsstadien in Kombination mit Ganzkörperbestrahlung oder Busulfan,
chronischer myeloischer Leukämie (bösartige Erkrankung bestimmter weißer Blutzellen) in allen Krankheitsstadien in Kombination mit Ganzkörperbestrahlung oder Busulfan.
Bedrohlich verlaufende „Autoimmunkrankheiten”: Schwere, progrediente Formen von Lupus Nephritis und Wegener-Granulomatose.
Hinweise zur Konditionierung vor allogener Knochenmarkstransplantation:
Die Indikationsstellung zur Knochenmarkstransplantation und damit zur vorausgehenden Konditionierungstherapie mit dem Präparat ist von einer komplexen Faktorenkonstellation abhängig und individuell zu treffen. Als wesentliche Faktoren können hier Krankheitsstadium, Prognose (Risikogruppe), Art sowie Erfolg vorausgegangener Behandlungen der Grunderkrankung, Patientenalter bzw.-allgemeinzustand sowie Verfügbarkeit eines geeigneten Knochenmarkspenders genannt werden.
Besonderer Hinweis:
Tritt unter der Behandlung mit dem Präparat eine Zystitis mit Mikro- oder Makrohämaturie auf, sollte die Therapie bis zur Normalisierung abgebrochen werden.
Kontraindikation
Das Arzneimittel darf nicht angewendet werden bei
bekannter Überempfindlichkeit gegen Cyclophosphamid oder einen der sonstigen Bestandteile.
schwerer Beeinträchtigung der Knochenmarkfunktion (insbesondere bei zytostatisch und/oder strahlentherapeutisch vorbehandelten Patienten)
Blasenentzündung (Zystitis)
Harnabflussbehinderungen
floriden Infektionen.
Allgemeine Gegenanzeigen für die Durchführung einer allogenen Knochenmarktransplantation, wie eine obere Altersgrenze von 50 – 60 Jahren, Kontamination des Knochenmarks durch Metastasen maligner (epithelialer) Tumoren sowie fehlende Identität des HLA-Systems beim vorgesehenen Spender bei chronischer myeloischer Leukämie müssen vor Einleitung einer Konditionierungstherapie mit dem Präparat sorgfältig abgeklärt werden.
Wegen der porphyrogenen Wirkung von Cyclophosphamid ist bei der Behandlung von Patienten mit akuter Porphyrie Vorsicht geboten.
Wenden Sie das Arzneimittel immer genau nach der Anweisung des Arztes an. Bitte fragen Sie bei Ihrem Arzt oder Apotheker nach, wenn Sie sich nicht ganz sicher sind.
Über die Dauer der Anwendung bzw. die Intervallabstände entscheidet der behandelnde Arzt. Sie richten sich u. a. nach der Indikation, dem angewandten Kombinationschemotherapieplan, den Laborparametern, dem Zustand des Patienten und der Erholung des Blutbildes.
Endoxan 1 g, 6
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The drug is an antineoplastic agent (cytostatic).
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The medicine is an antibiotic and kills the bacteria that cause infections. It contains two different active ingredients: amoxicillin and clavulanic acid. Amoxicillin belongs to a group of drugs called "penicillins" that can sometimes become inactive (inactive). The second active ingredient (clavulanic acid) prevents this.
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